Kerst vieren doe je samen

De St.Urbanuskerk was van top tot teen prachtig versierd en helemaal doordrongen van Kerstsfeer. En niet alleen de kerk. Ook de aanwezigen bij de vieringen waren in opperbeste Kerststemming. Velen waren afgekomen op de verschillende vieringen die er werden gehouden, parochianen maar ook velen uit het dorp Nes en van ver daarbuiten. Kerst vier je immers samen! Pater Jan was zelfs helemaal vanuit de Verenigde Staten afgereisd om voor te gaan tijdens zowel de Nachtmis als op 1e Kerstdag. Wat hebben we weer genoten van zijn aanwezigheid, warmte en inspirerende woorden. En typisch pater Jan: na afloop van de viering liep hij de kerk in om vele aanwezigen nog een hand te schudden of een praatje te maken. De ruim 400 aanwezigen tijdens de Nachtmis en ruim 80 aanwezigen tijdens eerste Kerstdag konden het zeer waarderen! Dank u wel pater Jan dat u er weer was!!

Hij hoefde het niet alleen te doen: Het gelegenheidskoor, aangevuld met Guang en Tim op de hoorn en Heleen en Femke op de Afrikaanse Djembe-trommel zorgden samen met het Adema-orgel voor de prachtige muzikale ondersteuning tijdens de Nachtmis. Op 1e Kerstdag zong het St.Ceciliakoor gelijk een engelenkoor. Zodoende ontstond een gezellige, warme en saamhorige samenkomst waarin de devotie centraal stond. Wat is het dan toch bijzonder als al die mensen zo bij elkaar zijn om dat prachtige feest van Kerstmis samen te vieren in de St.Urbanus. Geweldig!

Op 2e Kerstdag stonden de jongeren centraal bij het vieren van Kerstmis. En daarmee aanwezig ook de ouders, opa’s en oma’s en nog vele andere belangstellenden, totaal een kleine 100, die deze viering graag wilden meemaken. Het werd een bijzondere dienst! Onder aanvoering van voorgangers Elly en Marino, terzijde gestaan door vele herders en schaapjes en engelen trokken zij in processie de kerk binnen. Muzikaal werd het geheel vakkundig en mooi begeleid door Peter op het orgel en Guang op de hoorn. De 45 kinderen konden genieten van afwisselend mooi gesproken teksten én zelf invulling geven aan de viering door het uitbeelden van een toneelstuk, de vredesgroet rondbrengen bij de aanwezigen en als afsluiter het meedoen met de muziek. Daar zorgden de ratels voor een waar “muziek”-spektakel. De geboorte van het kindje Jezus werd in ieder geval niet geruisloos gevierd! Dank aan allen die hebben bijgedragen aan dit prachtige samenzijn en vieren!!!

Uw parochieteam